השתלטות או התנדבות ? • צה"ל משפץ את בית המריבה בחברון

    ישראל פריי No Comments on השתלטות או התנדבות ? • צה"ל משפץ את בית המריבה בחברון
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתקשורת הוא מכונה 'בית המריבה', בגורמי הימין הוא נקרא 'בית השלום'. כך או אחרת, סאגת המבנה הענק שנמצא בנקודה אסטרטגית בין קרית ארבע למערת המכפלה, עדיין לא הסתיימה.

    לפני שש שנים, רכשו גורמי ימין בהתיישבות את הבניין מבעליו הערבי. לאחר שנים רבות של דיונים משפטיים, דחה לפני שנה בית המשפט את טענות הפלסטינים, וקבע כי הבית נרכש כדין. תקופה קצרה לאחמ"כ נכנסו 3 משפחות להתגורר בבניין, לאחר שקיבלו את אישורו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. באותו זמן נכנסו למבנה הענק חיילי צה"ל למה שהוגדר כ"תפיסה צבאית", ובצבא הבטיחו כי מדובר בצעד זמני, שאין לו השלכה על הזכויות במבנה.

    לפני כשבוע, הגיעו למבנה חיילים ונגדים, ופתחו בעבודות שיפוץ מקיפות. הרקע לעבודות אינו ברור, במיוחד לאור העובדה כי בעבר המתנחלים התנגדו לשהיית הצבא במתחם, וכעת טוענים בצבא כי הפעילות נעשית בהסכמת הבעלים. יצוין, כי מסיבות שאינן ברורות, הבניין נראה נטוש, וככל הנראה בפועל, לא מתגוררות בו משפחות יהודיות.

    דוברה צה"ל מסר ל'הארץ' שחשף את העבודות: "בית המשפט העליון החליט כי רכישת המבנה המדובר נעשה כדין. שהייתם של החיילים בתוך המבנה היא מטעמים בטחוניים. עבודות השיפוץ שנעשות בבית נועדו לצרכי החיילים ובהסכמת הבעלים".



    0 תגובות